Ahistaa,himottaa....

Onko sorsittu netissä tai muualla, tai muuten vaan huono päivä? Anna palaa, avaudu anonyymisti.

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 12:50

Umbrella kirjoitti:Kiinnostaa tuo myöskin, koska itellä on resepti valmiina. Itse en ole usko omaan parantumiseeni, koska en tippaakaan luota siihen, että saisin tavan loppumaan eli luulen, että nikotiini ei niinkään ole ongelmani vaan TAPA käydä tupakilla tietyissä tilanteissa.


Mä uskon että tuo tapatupakointi on kans nujerrettavissa,minun pitää kyllä etsiä korvaaja kahville,pari pannullista hyvinkin päivässä, pahimmillaan ja eihän sellaista märää voi kahvia juoda ilman ainuttakaan tupakkia..

Käys hakee ne pillerit apteekista,olisit sit vähän niiku kanssarikolinen... Lopettaminen tehdään Champix:lla vasta 8-14 päivän päästä kuurin alkamisesta,ehdit siis pistää asenteen kohdilleen
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Umbrella » 18.05.2009 12:55

Ketku kirjoitti:Käys hakee ne pillerit apteekista,olisit sit vähän niiku kanssarikolinen... Lopettaminen tehdään Champix:lla vasta 8-14 päivän päästä kuurin alkamisesta,ehdit siis pistää asenteen kohdilleen

Syksyllä koitan en nyt. Kesääni en aio viettää taistellen. Ja jos syksyllä en onnistu yritän alkuvuodesta uudestaan. Tammikuu on hyvä kuukausi tehdä parannus.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 18.05.2009 12:57

Niin siis toi lääke ei ole mikään purukumi vaan joku tabletti...vai?, jos se on purkka niin hyvästi yritys..uskoisin, meikäläiseltä meinaan.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 13:01

Tyylilyyli kirjoitti:Hemskutti, mulla on kohta lekuriin aika ja pitääpä siltä kysellä josko meikäläinenkin sais tota. Onkohan sille mitään rajoitteita ja onko kalliskin lääke. Meikäläisen keuhkot on niin täynnä nikotiiniä että tervais varmaan jonkun kirkonkaton sillä. Mutta asiaa..kyllä siihen on muukin syy miksi pitäis lopettaa.


On sille rajoitteita...kysy jos nuo sopii,hinta on suhteellista..maksatko muutaman kuukauden vähän kalliimpa "tupakointia" vai maksatko savuavista tupakeista hautaan asti ja mikä on oman terveyden hinta?
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 18.05.2009 13:05

Ketku kirjoitti:
On sille rajoitteita...kysy jos nuo sopii,hinta on suhteellista..maksatko muutaman kuukauden vähän kalliimpa "tupakointia" vai maksatko savuavista tupakeista hautaan asti ja mikä on oman terveyden hinta?


Omat nykyiset lääkkeet vain askarruttavat, että käyvätkö tuon kanssa. Tupakanpoltto olisi ehdoton edellytys oman muunkin sairauden kurissa pitämiseen, kun on vaarana saada se veritulppa liian korkean hemoklobiinin vuoksi. Tämä asia rupesi oikeesti nyt kiinnostamaan.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 13:06

Umbrella kirjoitti:Syksyllä koitan en nyt. Kesääni en aio viettää taistellen. Ja jos syksyllä en onnistu yritän alkuvuodesta uudestaan. Tammikuu on hyvä kuukausi tehdä parannus.


PERKELE! Apteekkiin ja sassiin siitä! Juuri kesäähän sinun ei tarvitse pilata taistellen,kuuri kestää 3-4 kuukautta,taistelu jää syksyyn..
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Umbrella » 18.05.2009 13:21

Ketku kirjoitti:PERKELE! Apteekkiin ja sassiin siitä! Juuri kesäähän sinun ei tarvitse pilata taistellen,kuuri kestää 3-4 kuukautta,taistelu jää syksyyn..

Kyllä isä. Huomenna menen, mutta aloitan siitä huolimatta vasta syksyllä tai ainakin huomenna. Huomenna on hyvä päivä.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 13:24

Hinnat löytyy tuolta:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyspo ... na=CHAMPIX

Päiväannos aloitusviikon jälkeen on 2mg.. Eli aloituspakkaus 52,50€ ja siihen jatkoksi vaikka tuo 112 kpl pakkaus 199,90€, tuolla kuurilla homman pitäisi olla hoidossa..jaa, tuo pitääkin lopetella asteittain, eli vaikkapa vielä tuo toinen aloituspaketti kuurin lopettamiseen, toki noita pillereitä voi puolittaa..taitaa sillä säästää jonkn verran

Tupakkiaski maksaa nykyisin 4,80€..tuo Champix ei ole juuri sen kalliimpaa jos aski päivässä kuluu
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Umbrella » 18.05.2009 13:25

Tyylilyyli kirjoitti:
Omat nykyiset lääkkeet vain askarruttavat, että käyvätkö tuon kanssa. Tupakanpoltto olisi ehdoton edellytys oman muunkin sairauden kurissa pitämiseen, kun on vaarana saada se veritulppa liian korkean hemoklobiinin vuoksi. Tämä asia rupesi oikeesti nyt kiinnostamaan.

Hyvä niin, jos aloit miettimään. Siitä kaikki alkaa ja lopputulos on omaksi eduksi. Mutta sen vaan sanon, että omien elämäntapojen saneeraus on yhtä v**tua. Ei ole kovin hyvin onnistunut itseltänikään. No rasvoista olen luopunut mutta kessu palaa ja viina maistuu.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 13:30

Umbrella kirjoitti:Kyllä isä. Huomenna menen, mutta aloitan siitä huolimatta vasta syksyllä tai ainakin huomenna. Huomenna on hyvä päivä.


Huomena/kin on oikein hyvä päivä, taistellaan sitten yhdessä paheittemme kiusauksia vastaan

Luin illalla juttuja tuolta: http://forum.stumppi.fi/forums/list.page Yllättävää oli esim. pariskuntien kohdalla jossa toinen halusi lopettaa,tukea puoliskolta harvoin tuntui heruvan,vaikka luulisi juuri puolisoltaan ymmärtämystä riittävän kuinka isosta asiasta lopulta on kyse kun tupakointia vuosikymmenten polttamisen jälkeen äkisti ja väkivalloin yritetään lopettaa
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 18.05.2009 13:30

Ketku kirjoitti:Hinnat löytyy tuolta:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyspo ... na=CHAMPIX

Päiväannos aloitusviikon jälkeen on 2mg.. Eli aloituspakkaus 52,50€ ja siihen jatkoksi vaikka tuo 112 kpl pakkaus 199,90€, tuolla kuurilla homman pitäisi olla hoidossa..jaa, tuo pitääkin lopetella asteittain, eli vaikkapa vielä tuo toinen aloituspaketti kuurin lopettamiseen, toki noita pillereitä voi puolittaa..taitaa sillä säästää jonkn verran

Tupakkiaski maksaa nykyisin 4,80€..tuo Champix ei ole juuri sen kalliimpaa jos aski päivässä kuluu


On toi aika kallista kun itse on polttanut vain sätkiä jotka tulee puolet ainakin halvemmaksi valmistupakoihin verrattuna, mutta ei auta.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 13:38

Tyylilyyli kirjoitti:On toi aika kallista kun itse on polttanut vain sätkiä jotka tulee puolet ainakin halvemmaksi valmistupakoihin verrattuna, mutta ei auta.


Laske sitten vaikka vuoden sätkät ja 3-4 kuukauden kuuri.."takaisinmaksuaika" on kuitenkin aika lyhyt..
Minulla tuli mieleen ainakin omata kohdaltani,pesen vaatteitani ihan hulluna, kun en oikeastaan voi mennä asiakkaan luo tupakinhajuisena, tai voisin, mutta en halua..mulla menee siis jo pesuaineisiin tuon verran kuukaudessa ;)
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 18.05.2009 13:43

Ketku kirjoitti:
Laske sitten vaikka vuoden sätkät ja 3-4 kuukauden kuuri.."takaisinmaksuaika" on kuitenkin aika lyhyt..
Minulla tuli mieleen ainakin omata kohdaltani,pesen vaatteitani ihan hulluna, kun en oikeastaan voi mennä asiakkaan luo tupakinhajuisena, tai voisin, mutta en halua..mulla menee siis jo pesuaineisiin tuon verran kuukaudessa ;)


Ja toisaalta kuinka paljon se säästäis mun selkää, kun ei tarvitsisi pestä jatkuvasti kämpän seiniä ja kaappeja :)
Me pölhöt kun poltetaan sisällä, kun naapurit valittaa parvekkeella tupakoinnista. No olen kurkkinut kaiteen yli ja niinhän noi melkein kaikki muutkin tupruttelee siel partsilla.

Edit/ otetaanko noita vain yksi tapletti päivässä.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 14:09

Tyylilyyli kirjoitti:Ja toisaalta kuinka paljon se säästäis mun selkää, kun ei tarvitsisi pestä jatkuvasti kämpän seiniä ja kaappeja :)
Me pölhöt kun poltetaan sisällä, kun naapurit valittaa parvekkeella tupakoinnista. No olen kurkkinut kaiteen yli ja niinhän noi melkein kaikki muutkin tupruttelee siel partsilla.

Edit/ otetaanko noita vain yksi tapletti päivässä.


Niinpä, kaikkee muutakin kuin tupakin ensisijaiset harmit,juuri tuo että tupakansavu(haju) tarttuu kaikkeen mahdolliseen..

Kuuri aloitetaan aamupillerillä, joka siis 0,5mg, niillä mennään muutama päivä, sen jälkeen tulee toinen 0,5mg iltapilleri.. Viikon jälkeen sekä aamu- että iltapilleri ovat sen 1mg Noilla eväillä sitten mennään se kolme kuukautta, tai ylikin, jonka jälkeen asteittain vähennetään annosta

Sen minkä tuon lääkkeen haittavaikutuksista olen saanut selville, seiinä varotetan lähinnä masennuksesta joidenkin kohdalla,toki kaikille on tuttua ettei se tupakasta vierottautuminen mitään helppoa ole,joten tuo varoitus on luettava "jenkki-tyylisenä" yliampumisena... Mutta ilmeisesti siksi tuo annostelu lopetellaan kuurin lopussa asteittain
Avatar
Ketku
 

Re: Ahistaa,himottaa....

ViestiKirjoittaja Ketku » 18.05.2009 21:56

Toinen vierotuspäivä illassa... Aamupäivällä ei kovin tehnyt mieli tupakkia, iltapäivällä vasta eka kärysi...illasta tupakki alkoi maistumaan yhä enemmän kitkerältä,juuri sellaiselle kun se oikeasti maistuukin, jos vaikutus on jo pienillä annoksilla tämä, tuskin pystyn polttelemaan suunniteltuun lopetuspäivään asti
Avatar
Ketku
 

EdellinenSeuraava

Paluu Valivali

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron