Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

Tänne voit jättää käyntikorttisi. Foorumimainokset vain tänne.
Alueen säännöt
Esittäydy muutamalla sanalla jos haluat, valehdellakin saa. Voit mainostaa tässä omaa foorumiasi, jos se on luonteeltaan yleisfoorumi. Ei pelifoorumeiden mainoksia! Käythän samalla osallistumassa johonkin keskusteluun täällä, pelkät mainokset poistetaan.

Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 14:06

Jotta Vista viturallaan. Näinpähän siinäkin kävi. Erään Mikroshitin ohjelmistopäivityksen jälkeen Vista oli ikiluupissa ilmoittelemassa päivittävänsä ja buuttaavansa konetta. Väliin ei päässy kun biosin kautta määrittelemällä bootti dvd:ltä. Ja eiku recoverydiskiä pesään ja alkamaan asennus alusta. Ou määän. Olinko ottanu varmuuskopioita kännäjäisvalokuvista ja vittuiluviesteistä? No en. Vahinko siinä suhteessa oli pieni. Oikeastaan ainut positiivinen asia. Mutta kuinkas se paluu recoveryn jälkeen sitten piti suorittaa. Tässäpä esimakua niille, joita asia saattaa tulevaisuudessa koskettaa.
1) Recoveryn jälkeen kaikki yhteydet piti tietty konffata uudelleen. Kukapas niitä kaikkia tunnuksia ja salasanoja viittii muistiin laittaa. Helpompaa olikin määritellä kaikki uudestaan modeemeille ja reitittimille ja kopioida asetukset Vistaan.
2) Vista halusi 79 päivitystä netistä. Helppo homma. Kone rallattamaan 16 tuntia yhtäsoittoa. Välillä tosin halusi buuttailla, jolloin nettiyhteys hävisi ja päivitystä piti jatkaa lukemattomien valikoiden kautta.
3) Office -ohjelmistojen uudelleenasennus. Iisiä. 4 tuntia lisää rallatusta sovellusten rekisterisöimisineen ja 4 tuntia niiden päivittämiseen netistä.
4) Sittenpä vaan muut softat paikoilleen, kännykät synkkaan sähköpostien sun muiden yhteyksien kanssa ja vot.

Niin ja kandee tässä vaiheessa viritellä ne automaattiset varmuuskopiot ja muut härpäkkeet kohilleen. Paitti jos on luppoaikaa toistaa toimenpiteet.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 14:32

Täyttä hepreaa mulle, mutta miten siinä noin kauan meni. Ajattelin vaan ku multa hajos se kovalevy ja laitettiin uusi ja asennettiin uudestaan vista ynnä muut hörhelöt niin 6-7 tuntii yhteensä. Taisi olla mulla eri juttu kysees varmaan.
Avatar
vaahtera
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Umbrella » 23.10.2009 14:50

Auts. Sattui silmiin moinen. Onneksi vatsa on kunnossa. Vai oliko tämä lääkäripalsta?
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja katukettunen » 23.10.2009 14:57

Judge kirjoitti:Jotta Vista viturallaan. Näinpähän siinäkin kävi.
1) Recoveryn jälkeen kaikki
2) Vista halusi 79 päivitystä netistä. Helppo homma. Kone rallattamaan 16 tuntia yhtäsoittoa. Välillä tosin halusi buuttailla, jolloin nettiyhteys hävisi ja päivitystä piti jatkaa lukemattomien valikoiden kautta.
3) Office -ohjelmistojen uudelleenasennus. Iisiä. 4 tuntia lisää rallatusta sovellusten rekisterisöimisineen ja 4 tuntia niiden päivittämiseen netistä.
4) Sittenpä vaan muut softat paikoilleen, kännykät synkkaan sähköpostien sun muiden yhteyksien kanssa ja vot.

Niin ja kandee tässä vaiheessa viritellä ne automaattiset varmuuskopiot ja muut härpäkkeet kohilleen. Paitti jos on luppoaikaa toistaa toimenpiteet.


Tuollainen nöyrtyminen tietotekniikan edessä on peraukisten hommaa, mä hylkäsin armotta uudehkon vistakoneeni kun tajusin mikä urakka edessä, ja mahdollisesti toistuu parikin kertaa kunnes mikroshitti saa väsättyä toimivan serviispäkin,.ja joku viellä väittää että ollaan kolmannella vuosituhannella,mie en uso! :evil:
Avatar
katukettunen
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 15:34

vaahtera kirjoitti:Täyttä hepreaa mulle, mutta miten siinä noin kauan meni. Ajattelin vaan ku multa hajos se kovalevy ja laitettiin uusi ja asennettiin uudestaan vista ynnä muut hörhelöt niin 6-7 tuntii yhteensä. Taisi olla mulla eri juttu kysees varmaan.


Ajattele pois. Huonolla langattomalla nettiyhteydellä saa aikaa tapettua kummasti. Sitäpaitti ihmelapsi virittelee aina vempaimensa viimosen päälle.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 15:37

katukettunen kirjoitti:Tuollainen nöyrtyminen tietotekniikan edessä on peraukisten hommaa, mä hylkäsin armotta uudehkon vistakoneeni kun tajusin mikä urakka edessä, ja mahdollisesti toistuu parikin kertaa kunnes mikroshitti saa väsättyä toimivan serviispäkin,.ja joku viellä väittää että ollaan kolmannella vuosituhannella,mie en uso! :evil:


Saanen huomauttaa. Persaukiset nyhräävät taviskäyttiksien kanssa. Me ihmelapset käytämme kallista aikaamme eksoottisten tuunattavien parissa.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 15:40

Umbrella kirjoitti:Auts. Sattui silmiin moinen. Onneksi vatsa on kunnossa. Vai oliko tämä lääkäripalsta?


Ei ole lääkäripalsta ei. Tämä on tarkoitettu tekniikan ihmelapsen ihailijakerholle.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 15:48

Judge kirjoitti:
Ajattele pois. Huonolla langattomalla nettiyhteydellä saa aikaa tapettua kummasti. Sitäpaitti ihmelapsi virittelee aina vempaimensa viimosen päälle.


Tyhmä kysymys, mutta miks teit ne langattomalla yhteydellä jos sulla on kiinteäkin modeemi, vai onko niissä sama/eri nopeus sit. Oliko kysees wlan vai se..mikä se nyt oli, no se usp tikku tai jotain. Saakutti ku tuli ajatuskatko.
Avatar
vaahtera
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 15:54

vaahtera kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta miks teit ne langattomalla yhteydellä jos sulla on kiinteäkin modeemi, vai onko niissä sama/eri nopeus sit. Oliko kysees wlan vai se..mikä se nyt oli, no se usp tikku tai jotain. Saakutti ku tuli ajatuskatko.


Raahaa ite kilon läppäri kaapelin viereen! Mulla on kolme omaa yhtä huonosti toimivaa langatonta verkkoa. Ei siis tikku. Voi nääs valita, mikä vituttaa. Eipä silti, jotta teknikkan ihmelapsi olis saanu kaapelillakaan tehoja. Meneillään on väittely operaattorin kanssa kaistan takkuilusta ja kenen vika se on. TIETENKIN operaattorin. On hävinny ennenkin. Useasti. Ei vaan mene pallinaamalle oppi perille.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 15:58

No mikä nopeus sulla sit on? Ei sen puoliin en tiedä mikä niillä kaverailla oli kun noin vähän aikaa meni koko hommaan.
Avatar
vaahtera
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 16:04

vaahtera kirjoitti:No mikä nopeus sulla sit on? Ei sen puoliin en tiedä mikä niillä kaverailla oli kun noin vähän aikaa meni koko hommaan.


Operaattori väittä 8 megaa ladatessa (josta siis maksan), minä väitän 200-400 kiloo. Olen oikeassa tietenkin!
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 16:06

Judge kirjoitti:1) Recoveryn jälkeen kaikki yhteydet piti tietty konffata uudelleen. Kukapas niitä kaikkia tunnuksia ja salasanoja viittii muistiin laittaa. Helpompaa olikin määritellä kaikki uudestaan modeemeille ja reitittimille ja kopioida asetukset Vistaan.


Mitkä ihmeen tunnukset/salasanat? Tääkin piti kysymäni.
Avatar
vaahtera
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja Judge » 23.10.2009 16:11

vaahtera kirjoitti:Mitkä ihmeen tunnukset/salasanat? Tääkin piti kysymäni.


Mun oman sisäverkkoni tunnukset ja salasanat. Niitä käytetään yhteyksien salaamiseen. Mä kun en halua naapurin pääsevän sinne.
Avatar
Judge
***
 
Viestit: 5792
Liittynyt: 28.11.2008 11:39

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 16:14

Judge kirjoitti:
Operaattori väittä 8 megaa ladatessa (josta siis maksan), minä väitän 200-400 kiloo. Olen oikeassa tietenkin!


Hitto vie, kerro oikeilla termeillä :muks eli tarkoitatko kigabittiä (tai jottain). Ei kait kellään enään edes noin pientä nopeutta ole.
Avatar
vaahtera
 

Re: Tietotekniikan vanhin ihmelapsi tiedottaa

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.10.2009 16:16

Judge kirjoitti:
Mun oman sisäverkkoni tunnukset ja salasanat. Niitä käytetään yhteyksien salaamiseen. Mä kun en halua naapurin pääsevän sinne.


Ha ha kapitalistikin viellä. Jos mä maksan niin ei muut saa sinne päästä ku se on MUNNNNNNN :nauraja
Avatar
vaahtera
 

Seuraava

Paluu Aula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron