Huutonet

Tänne voit jättää käyntikorttisi. Foorumimainokset vain tänne.
Alueen säännöt
Esittäydy muutamalla sanalla jos haluat, valehdellakin saa. Voit mainostaa tässä omaa foorumiasi, jos se on luonteeltaan yleisfoorumi. Ei pelifoorumeiden mainoksia! Käythän samalla osallistumassa johonkin keskusteluun täällä, pelkät mainokset poistetaan.

Huutonet

ViestiKirjoittaja jerry bruckheimer » 23.09.2009 08:58

Aamuisin ja joskus iltapäivisinkin aina kun aikaa sattuu siunaantumaan tulee selattua huutonettiä. En ole silti sieltä huutanut mitään kun olen epäileväinen pelin rehellisyydestä. Eikö tuolla ole simppeliä luoda toinen tunnus ja vedättää hintaa ylös ja huutaa tuote itselle jos hinta ei miellytä?
Onko teitillä kokemuksia näistä toreista ja nettihuutopaikoista?
jerry bruckheimer
***
 
Viestit: 758
Liittynyt: 12.09.2009 22:41

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.09.2009 09:02

Ei ole kokemusta, mutta mitä olen telkkarista seurannut joskus yöllä siellä olevaa huutonettiä, niin en usko koko juttuun. Sielläkin hinta kohoaa just sekunttia ennenku aika menis umpeen ja on muuten puuduttavaa katseltavaa vaikka ne ei kestä ku pari minuuttia per huuto, muistaakseni.
Avatar
vaahtera
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja jerry bruckheimer » 23.09.2009 09:06

vaahtera kirjoitti:Ei ole kokemusta, mutta mitä olen telkkarista seurannut joskus yöllä siellä olevaa huutonettiä, niin en usko koko juttuun. Sielläkin hinta kohoaa just sekunttia ennenku aika menis umpeen ja on muuten puuduttavaa katseltavaa vaikka ne ei kestä ku pari minuuttia per huuto, muistaakseni.


Samaa vähän epäilen itsekkin. Fiksuhuuto ja senttin korotukset epäilyttivät eniten mua. Hinta nousi loppua kohden sietämättömäksi ja halvalla ei tuotetta saa mukaansa. Ainoa voittaja fiksuhuudossa on sivuston pitäjä.
jerry bruckheimer
***
 
Viestit: 758
Liittynyt: 12.09.2009 22:41

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja vaahtera » 23.09.2009 09:11

jerry bruckheimer kirjoitti:
Samaa vähän epäilen itsekkin. Fiksuhuuto ja senttin korotukset epäilyttivät eniten mua. Hinta nousi loppua kohden sietämättömäksi ja halvalla ei tuotetta saa mukaansa. Ainoa voittaja fiksuhuudossa on sivuston pitäjä.


Jossain vauheessahan ne epäili että ne olis jopa laittomia, siis just noi sentti korotukset ja vastaavat, no en muista niin tarkkaan. Huutonetti taitaa kyl olla ihan laillinen juttu.
Avatar
vaahtera
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja jerry bruckheimer » 23.09.2009 09:17

vaahtera kirjoitti:Jossain vauheessahan ne epäili että ne olis jopa laittomia, siis just noi sentti korotukset ja vastaavat, no en muista niin tarkkaan. Huutonetti taitaa kyl olla ihan laillinen juttu.


Muistan noi epäilyt, mutta en sitä kuinka kohu päättyi. Muuttiko ne sääntöjä tai jotain... en tiedä. Huutonetti on vahän eri formaatti kuin senttihuudot.
jerry bruckheimer
***
 
Viestit: 758
Liittynyt: 12.09.2009 22:41

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 09:18

jerry bruckheimer kirjoitti:Aamuisin ja joskus iltapäivisinkin aina kun aikaa sattuu siunaantumaan tulee selattua huutonettiä. En ole silti sieltä huutanut mitään kun olen epäileväinen pelin rehellisyydestä. Eikö tuolla ole simppeliä luoda toinen tunnus ja vedättää hintaa ylös ja huutaa tuote itselle jos hinta ei miellytä?
Onko teitillä kokemuksia näistä toreista ja nettihuutopaikoista?


No siinähän mitään pahaa ole jos huutaa oman tavaransa pois, jollei saatu hinta miellytä.
Jokaisellehan on oikeus myydä siihen hintaan kuin hyväksi näkee.
Noilla huutotoreilla on turvallisuussefut, jotka jäljestää petkuttajat ja poliisi hoitelee loput.
Olen itsekin siellä myyjänä ja myyjä ei pitkälle pötki jos alkaa petkuttamaan.
Tyytyväinen asiakas palaa aina uudelleen ja niinpä jonkinmoinen tuttu ostajakunta on siellä kehittynyt.
Avatar
Varjostin
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja jerry bruckheimer » 23.09.2009 09:20

Varjostin kirjoitti:No siinähän mitään pahaa ole jos huutaa oman tavaransa pois, jollei saatu hinta miellytä.
Jokaisellehan on oikeus myydä siihen hintaan kuin hyväksi näkee.
Noilla huutotoreilla on turvallisuussefut, jotka jäljestää petkuttajat ja poliisi hoitelee loput.
Olen itsekin siellä myyjänä ja myyjä ei pitkälle pötki jos alkaa petkuttamaan.
Tyytyväinen asiakas palaa aina uudelleen ja niinpä jonkinmoinen tuttu ostajakunta on siellä kehittynyt.


Oletko vedättänyt tuotteesi hintaa koskaan ylöspäin?
jerry bruckheimer
***
 
Viestit: 758
Liittynyt: 12.09.2009 22:41

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 09:22

En, myyjällä on mahdollisuus vetää tuote pois myynnistä, niin halutessaan.
Mutta nyt en siis puhu noista pennihuutokaupoista, vaan huutonetistä ja ebaystä.
Avatar
Varjostin
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 09:23

jerry bruckheimer kirjoitti:Oletko vedättänyt tuotteesi hintaa koskaan ylöspäin?


Vielä lisään tähän, että ostajan pitää mielessään määritellä miten paljon sitä tavaraa haluaa ja mitä on siitä valmis maksamaan.Ei kannata mennä mukaan jos hinta kipuaa oman kipurajan yli..
Avatar
Varjostin
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Umbrella » 23.09.2009 09:38

jerry bruckheimer kirjoitti:Aamuisin ja joskus iltapäivisinkin aina kun aikaa sattuu siunaantumaan tulee selattua huutonettiä. En ole silti sieltä huutanut mitään kun olen epäileväinen pelin rehellisyydestä. Eikö tuolla ole simppeliä luoda toinen tunnus ja vedättää hintaa ylös ja huutaa tuote itselle jos hinta ei miellytä?
Onko teitillä kokemuksia näistä toreista ja nettihuutopaikoista?

Olen muutaman kerran Huuto.netistä ostanut kirjoja ja leffoja. Ehkä kymmenisen kertaa yhteensä ja kaikki ostamani tuotteet ovat olleet hyviä ja toimitukset nopeita. Olen antanut ja saanut palautetta kaupoista kuten toivottavaa onkin. Eli kokemukseni ovat erittäin hyviä. Huuto.netissä myyjä voi laittaa hintarajoituksen ja usein laittaakin eli rajan jonka alle tuotetta ei tarvitse myydä. Toki on mahdollista halutun tuotteen kohdalla vedättää itse hintaa ylös, mutta ostaja viimekädessä tietenkin päättää mitä mistäkin haluaa maksaa.

edit/ varjostin näköjään sanoi samaa. Näin me olemme yksimielistä porukkaa. :D
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 10:28

Niin ollaanki!
Se pätee eritoten tuolla ebayssä.
Ensin hakee haluamansa, sen jälkeen tarkistetaan toimitusehdot, sillä jotkut vedättää postimaksuissa.
Toki sitä on vaikea tietää, sillä eri toimitustavat ja sijaintipaikat voi nostaa hintaa paljonkin.
On ihan eri juttu tuleeko economymailina vai Upsin toimituksena.
Sit mietitään mikä on yhteissumma ja kannattaako niin paljon maksaa.
Jos paketin arvo on yli 50 E, niin tullikin vielä ottaa sitten omansa.

Eli tärkeintä on määritellä oma kipuraja.
Avatar
Varjostin
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Umbrella » 23.09.2009 10:42

Varjostin kirjoitti:Eli tärkeintä on määritellä oma kipuraja.

Muistan pari kertaa korottaneeni huutoani, mutta lopetin, koska hinta nousi mielestäni liian korkeaksi. Tuotteet, joita ostelen ovat siis esim. kirjoja, jotka useimmiten ovat ainakin kerran luettuja. En tietenkään maksa kirjasta enempää tai lähes samaa kuin se uutena on maksanut, koska ostan kirjan luettevaksi en keräilytavaraksi. Jaksan odottaa hinnan halpenemista ja jos ei halpene, menen kirjastoon varaamaan kirjan, jolloin lukukokemus ei maksa muuta kuin hieman vaivaa.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 10:50

Aivan.Huutokauppaon pitkähermoisen ihmisen hommaa.
Sieltä saattaa saada sikahalvalla, mut se vaatii, että viettää paljon aikaa seuraamalla juttuja, tutkimalla laajemmin, odottamalla viimehetkeen jne...
Avatar
Varjostin
 

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Umbrella » 23.09.2009 10:53

Tuo sanomasi on niin totta. Se on kuin peliä jossa parhaat hermot omaava saattaa voittaa tai olla voittamatta. Pienestä meikkäkin jännityksensä saa :D
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Huutonet

ViestiKirjoittaja Varjostin » 23.09.2009 10:56

Minusta se on hauskaa...jokin rahaavievää ;)
Joskus on hauska katsoa kuinka automaatti korottaa jotakuta huutajaa vastaan koko ajan.Ebayssä sen näkee.
Näkee miten ne aikansa luulevat olevan ovelia erikoisilla summilla ja sit ne tajuaa että antaa olla, kun joku onkin laittanut hinnan korkealle.
Avatar
Varjostin
 

Seuraava

Paluu Aula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron