Sääksikamera tännekkin

Tänne voit jättää käyntikorttisi. Foorumimainokset vain tänne.
Alueen säännöt
Esittäydy muutamalla sanalla jos haluat, valehdellakin saa. Voit mainostaa tässä omaa foorumiasi, jos se on luonteeltaan yleisfoorumi. Ei pelifoorumeiden mainoksia! Käythän samalla osallistumassa johonkin keskusteluun täällä, pelkät mainokset poistetaan.

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 11.08.2009 16:16

Tyylilyyli kirjoitti:Siel se emo ihmettelee kun pesä onkin tyhjä.



Niinpä näkyy. Ensin luulin jotta velipoika mutta tuo kokomusta on emo. Se velipoika katseli vierestä kun reppana testasi alkuun lentoa pesän päällä. Viimein rampa nousi siivilleen ja veljes läks perään. On jo liki tunnin ollu reisussa. Niinköhän tulee takas kotio..menee yöunet ellei...
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 11.08.2009 16:20

Illu, kyl se tulee koska sen on syötävä ja ite se ei varmaankaan saa saalista pitkään aikaan. Emo ruokkii..usko pois.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 11.08.2009 17:18

Siellä se yks lentelee pitkin taivaita ja veljet seuraa silmä tarkkana. Hauskan näköistä kun päät kääntyilee aina sitä mukaa missä se menee.
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 11.08.2009 18:24

Nyt on kaikki pojat ja äiti kotona. Kyllä varmana nukuttaa hyvin pahnanpohjimmaista liki kolmen tunnin lentelyn jälkeen.

Miten minä oon voinu näin kiintyä petolintuihin????
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 11.08.2009 18:27

Illuusia kirjoitti:Nyt on kaikki pojat ja äiti kotona. Kyllä varmana nukuttaa hyvin pahnanpohjimmaista liki kolmen tunnin lentelyn jälkeen.

Miten minä oon voinu näin kiintyä petolintuihin????


Ihanaa, jos se rampakin on kotiutunut. Petolintu on ihmisten määritelmä...
Avatar
Tirlittan
kiertoliittymäterttu
 
Viestit: 24624
Liittynyt: 04.11.2008 06:51

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 11.08.2009 18:31

Tirlittan kirjoitti:
Ihanaa, jos se rampakin on kotiutunut. Petolintu on ihmisten määritelmä...


Sinäpä sen sanoit! Oli ihana lukea tuo. Äskenkin kun se rampa tuli, niin se velipoika oikein nokka nokkaa vasten tervehti palaajaa.
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 11.08.2009 18:38

Illuusia kirjoitti:Sinäpä sen sanoit! Oli ihana lukea tuo. Äskenkin kun se rampa tuli, niin se velipoika oikein nokka nokkaa vasten tervehti palaajaa.


Kattelen telkasta luonto-ohjelmia (silmät kiinni saalistuskohtauksissa), ja melkein itketti tiikerien kasvu aikuiseksi, kun ei enää sisarussuhteet pelanneet. Poikatiikerin piti oikein hakea paikkaa mihin hyväksyttiin, sisko sitten otti yhdeksi yöksi viereensä mutta aamulla omilleen. Mutta se on luonnon laki, ihmisen on vaikea sitä ymmärtää ihan kuin tätä sääksenpoikasta. Sille käy kuin on käydäkseen, luonto karsii heikoimmat.
Avatar
Tirlittan
kiertoliittymäterttu
 
Viestit: 24624
Liittynyt: 04.11.2008 06:51

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 12.08.2009 09:13

Niin läks poikanen taas lentoon.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 13.08.2009 17:00

Pesäuutisissa oli nyt, että 11.8. oli kolmannen poikasen ensilento. Mä näin siis just sen eka lennon.
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 14.08.2009 07:39

Illuusia kirjoitti:Pesäuutisissa oli nyt, että 11.8. oli kolmannen poikasen ensilento. Mä näin siis just sen eka lennon.


Mutta kun mun mielestä se lensi jo 7.8 ja takas tullessa se oli yhtä siipien sekasotkua. Sen vammasen poikasenhan tunnistaa myös siitä kun sen pää on tummempi ku muitten ja sitä ei silloin pesässä ollu.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 14.08.2009 12:07

Tyylilyyli kirjoitti:
Mutta kun mun mielestä se lensi jo 7.8 ja takas tullessa se oli yhtä siipien sekasotkua. Sen vammasen poikasenhan tunnistaa myös siitä kun sen pää on tummempi ku muitten ja sitä ei silloin pesässä ollu.


Niinno, en minä niitä koko aikaa seurannut. Minusta sen jalkavaivaisen pää oli pienempi kuin muitten. Pörhistyi isompaan mittaan lentojensa jälkeen. Varmaan itsetunto nousi.
Minä koetin tunnistaa ne sillai varmasti, että se rampa on tietysti rengastettu oikeaan jalkaan ja muut vasempaan.
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 14.08.2009 12:11

Illuusia kirjoitti:
Niinno, en minä niitä koko aikaa seurannut. Minusta sen jalkavaivaisen pää oli pienempi kuin muitten. Pörhistyi isompaan mittaan lentojensa jälkeen. Varmaan itsetunto nousi.
Minä koetin tunnistaa ne sillai varmasti, että se rampa on tietysti rengastettu oikeaan jalkaan ja muut vasempaan.


Juu..toki silleen tunnistaa mis jalassa se rengas on, mutta aina sitä ei näy, niin sillon pitää just noin hakea muita merkkejä.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illuusia » 27.08.2009 08:53

Joko pojat hyvinkin ovat lähdössä lopullisesti pesältä? Aika usein tyhjää. Ressukka on enempi ollut kotosalla. Jossain luki, että puoleen väliin syyskuuta ainakin pysyisivät.
Avatar
Illuusia
***
 
Viestit: 5526
Liittynyt: 07.12.2008 17:24

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Illu.... » 31.08.2009 18:18

Hailuodon pesäuutiset:

29.8. Jalkavammainen poikanen löydettiin ojasta 2 km pesästä.
30.8. Poikanen vietiin viranomaisten toimesta Ranuan eläintarhaan.

:( .. nyyh..jospa sen on siellä hyvä.
Avatar
Illu....
 

Re: Sääksikamera tännekkin

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.08.2009 18:22

Illu.... kirjoitti:Hailuodon pesäuutiset:

29.8. Jalkavammainen poikanen löydettiin ojasta 2 km pesästä.
30.8. Poikanen vietiin viranomaisten toimesta Ranuan eläintarhaan.

:( .. nyyh..jospa sen on siellä hyvä.


Tässä vielä lehtiuutinen

http://www.kaleva.fi/plus/juttu811615_page0.htm
Avatar
Vieras
 

EdellinenSeuraava

Paluu Aula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron