Kurssitus kahvinkeittoon

Rohkeille miehille ja kauniille naisille.

Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Umbrella » 07.01.2009 14:00

Ostin kahvinkeittimen tänne pubiin. Nyt en kuitenkaan uskalla jättää sitä tänne valvomatta, nähkääs kun käyttöohjeessa lukee että:

*Henkilöt, jotka ovat ruumiillisesti tai henkisesti rajoitteisia tai joilla ei ole riittävästi kokemusta ja tietoa, eivät saa käyttää laitetta, paitsi jos he käyttävät sitä valvonnan alaisena tai ovat saaneet opastusta laitteen käyttöön henkilöltä, joka on vastuussa heidän turvallisuudestaan.*

Kahvinkeittimen käyttökoulutus on tänään klo 19.30 näissä tiloissa ja se on kaikille pakollinen. Kurssin läpäisystä annetaan todistus.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:12

Umbrella kirjoitti:Ostin kahvinkeittimen tänne pubiin. Nyt en kuitenkaan uskalla jättää sitä tänne valvomatta, nähkääs kun käyttöohjeessa lukee että:

*Henkilöt, jotka ovat ruumiillisesti tai henkisesti rajoitteisia tai joilla ei ole riittävästi kokemusta ja tietoa, eivät saa käyttää laitetta, paitsi jos he käyttävät sitä valvonnan alaisena tai ovat saaneet opastusta laitteen käyttöön henkilöltä, joka on vastuussa heidän turvallisuudestaan.*

Kahvinkeittimen käyttökoulutus on tänään klo 19.30 näissä tiloissa ja se on kaikille pakollinen. Kurssin läpäisystä annetaan todistus.


Miksi minun pitäisi tuota härveliä osata käyttää, naiset voisivat kerrakin olla puheidensa veroisia ja ottaa tavakseen tuoda aamukahvit sänkyyn, siis kupissa, ei heittämällä...
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 07.01.2009 19:14

Hah. ja minähän edes opettele käyttämään tollasta helvetin konetta.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:28

Lumikko kirjoitti:Hah. ja minähän edes opettele käyttämään tollasta helvetin konetta.


Kyllä se nyt vaan on opeteltava, kahvinkeitto on naisten puuhaa, se on ihan selvä juttu! Mies voi keittää kerran vuodessa kun nollaa pistesaldonsa äitienpäivänä tai silloin kun tulee vieraita niin näytösluonteisesti et kyllä meillä kotihommat jaetaan tasan..
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 07.01.2009 19:33

Ja hah hah. Mää keitän kahvia ainoistaan sillon ku on joku sellanen niin ku isäipäivä. Mikä sekin muuten oikein on. En mä mikään isä ole. Vieraille meillä ei edes keitetä, kun ovat niin nirsoja että vaativat jotain expressoa tai jotain.
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Umbrella » 07.01.2009 19:34

No niin, täällähän näyttääkin olevan oppilaat jo paikalla.
Aloitetaan.

Ensin muutama sananen yleisohjeita:
Käytä laitetta vain, kun laite ja liitäntäjohto ovat moitteettomassa kunnossa.
Irroita pistotulppa pistorasiasta aina laitteen käytön jälkeen ja häiriötapauksissa.

Kahvin keitto:
Täytä vesisäiliö puhtaalla vedellä. Älä missään tapauksessa keitä laitteessa maitoa tai valmiita juomia kuten pon... teetä.

Käytä puolikarkeaksi tai hienoksi jauhettua kahvia.

Lämpölevy pysyy virrankatkaisun jälkeen vielä jonkin aikaa lämpimänä. Pese käytön jälkeen aina kaikki keittimen osat. Voit pestä astianpesukoneessa kaikki irroitettavat osat, mutta et varsinaista keitintä.

Tässäpä tärkeimmät. Lukekaa ohjeet huolellisesti. Aamulla on koe jonka läpäistyäsi saat todistuksen.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:35

Lumikko kirjoitti:Ja hah hah. Mää keitän kahvia ainoistaan sillon ku on joku sellanen niin ku isäipäivä. Mikä sekin muuten oikein on. En mä mikään isä ole. Vieraille meillä ei edes keitetä, kun ovat niin nirsoja että vaativat jotain expressoa tai jotain.


Se kouluttaja on myöhässä, jätetään lappu pöydälle että otettiin monta tuntia mut kun ei alkanut kulumaan niin lähettiin , todistukset voi lähettää perästä..


..Woi Wihtu..ei ehditty...
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 07.01.2009 19:37

Ketku kirjoitti:
Se kouluttaja on myöhässä, jätetään lappu pöydälle että otettiin monta tuntia mut kun ei alkanut kulumaan niin lähettiin , todistukset voi lähettää perästä..


..Woi Wihtu..ei ehditty...


Olin just sanomassa samaa. Ei perskele. Tähänkö nyt jäätiin ulkolukemaan ohjeita. :((
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:39

Ope Ope *viittilöi innokkaana*

Voiko tuon keittimen laittaa mikroon, sitähän ei suoranaisesti kielletä, valmistuisi kahvi nopeemmin
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 07.01.2009 19:39

PS. mennään tupakille. ei toi ope mitään huomaa....
Avatar
Tyylilyyli
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Umbrella » 07.01.2009 19:40

Tuo koko rotla oli (hieman lyhennettynä) kopsattu keittimen ohjeista. Kumma kyllä siinä ei opetettu lainkaan varsinaista kahvin keittoa muuten kuin veden lisäämiseen asti. Ei sanaakaan kahvinsuodattimen laitosta suodatinosaan.

Minä nyt maallikona kuitenkin neuvon sen verran lisää, että suodatinosaan kannattaa laittaa paperinen kahvinsuodatinpussi ja siihen annostella kahvi.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:41

Lumikko kirjoitti:Olin just sanomassa samaa. Ei perskele. Tähänkö nyt jäätiin ulkolukemaan ohjeita. :((


Ei kylläkään kieltänyt lunttaamasta... Mä en rupee koko yötä tässä värjötteleen, se on varma..se iso uus taskumattikin jäi tuonne suljetulle
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Umbrella » 07.01.2009 19:42

Ketku kirjoitti:Ope Ope *viittilöi innokkaana*

Voiko tuon keittimen laittaa mikroon, sitähän ei suoranaisesti kielletä, valmistuisi kahvi nopeemmin

Voi. Mutta kahvi ei valmistu siten nopeammin. Pikemminkin keittoaika pitenee koska korjausmiehen paikalle tulo kestää tovin.
Avatar
Umbrella
***
 
Viestit: 13899
Liittynyt: 02.12.2008 20:42

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Ketku » 07.01.2009 19:42

Lumikko kirjoitti:PS. mennään tupakille. ei toi ope mitään huomaa....


Puolsokeehan tuo on, jos huutelee perään niin veskiin ollaan menossa...
Avatar
Ketku
 

Re: Kurssitus kahvinkeittoon

ViestiKirjoittaja Tyylilyyli » 07.01.2009 19:44

Umbrella kirjoitti:Tuo koko rotla oli (hieman lyhennettynä) kopsattu keittimen ohjeista. Kumma kyllä siinä ei opetettu lainkaan varsinaista kahvin keittoa muuten kuin veden lisäämiseen asti. Ei sanaakaan kahvinsuodattimen laitosta suodatinosaan.

Minä nyt maallikona kuitenkin neuvon sen verran lisää, että suodatinosaan kannattaa laittaa paperinen kahvinsuodatinpussi ja siihen annostella kahvi.


Mutta kun sun piti olla asiantuntija, en mä ainakaan maallikon ohjeisiin luota.
Laitetaanko se suodatin sinne samaan säiliöön ku se vesikin.
Avatar
Tyylilyyli
 

Seuraava

Paluu Ravinteli Musta Aukko

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron