salakapakka

Murjooko maailma? Murjo takaisin.
Tänään on 23.09.2018 13:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Alueen säännöt

Muista tekijänoikeudet! Jos lainaat otteita jonkun toisen runosta tai tarinasta, mainitse lähde. Tai ainakin, että teksti ei ole omaasi.

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:11 
jerry bruckheimer kirjoitti:
Kun kerran joku tuossa kaipaili slaavilaista kaihoa, niinpä tässäpä on upea ja mahtipontinen esitys.

http://www.youtube.com/watch?v=lJncDnmbG0E

Voi kiitos. Näitä tälläsiä haluaisin lisää.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:17 
Pikkusen vain haittasi tuo kun se puhu enklantia siin välissä.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:26 
Poissa

vaahtera kirjoitti:
Pikkusen vain haittasi tuo kun se puhu enklantia siin välissä.

Lotti teki noista kansansävelmistä omia versioita ja kyllä se niissä onnistui. Tarkkoja jos ollaan, niin on ne sovituksetkin on hiukan erilaisia kuin ne mitä me olemme tottuneet pitämään oikeina versioina. Alkuperäisimmän version löydät kirjoittamalla sanan Poljushko Polje tuubiin. Tai, mikä se alkuperäinen sitten onkaan, kun sentään on kyse sävelmästä jota on laulettu kylässä jos toisessa eri sanoilla.

(maailman kuuluisin säveltäjä on trad)

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:29 
Just meinasin kysyä että millä nimellä noita venäläisiä tai neuvostoliittolaisia levyjä vois hakea. Mulla kun ei ole niin silleen tuntemusta niistä. En tiedä miksi niitten sävellykset ja sanat kiehtoo mua.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:35 
Ähhh..olen huono etsimään mitään. Yritin punakuoronkin lauluja ettiä mutta ei tullut esiin. En mä osaaa noita juttui.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:36 
Poissa

vaahtera kirjoitti:
Ähhh..olen huono etsimään mitään. Yritin punakuoronkin lauluja ettiä mutta ei tullut esiin. En mä osaaa noita juttui.

Koita vaikka Red Army choir. Tuossa yksi sivu malliksi. Niistä minäkin tykkään.

http://www.youtube.com/results?search_q ... &oq=red+ar

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 19:46 
Umbrella kirjoitti:
Koita vaikka Red Army choir. Tuossa yksi sivu malliksi. Niistä minäkin tykkään.

http://www.youtube.com/results?search_q ... &oq=red+ar

Kiitti. Nyt vain kysyisin että löydättekö jonkun yksittäisen laulajan biisejä ja varsinkin miesten. En tiedä mikä niissä viehättää mutta niissä usein on niin mahtipontisia sanoja ja säveliä että meikäläiseltä menee polvet veteliksi. Tosin en tietenkään tiedä mitä sanat tarkoittavat, mutta ilmeet sen kertovat usein.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:00 
No taidan tästä mennä nukkumaan kun on niin hiljasta.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:10 
Poissa

vaahtera kirjoitti:

Kiitti. Nyt vain kysyisin että löydättekö jonkun yksittäisen laulajan biisejä ja varsinkin miesten. En tiedä mikä niissä viehättää mutta niissä usein on niin mahtipontisia sanoja ja säveliä että meikäläiseltä menee polvet veteliksi. Tosin en tietenkään tiedä mitä sanat tarkoittavat, mutta ilmeet sen kertovat usein.

Yksi laulaja joka teki tunnetuksi slaavilaisia sävelmiä oli A.Aimo. Häneltä ei luonnollisesti löydy tuubista esityksiä mutta Ylen arkistoista löytyy. Yksi hänen tunnetuimista hiteistään oli sotavuosina laulu nimeltä Karjalan Katjuusa.
Laulun suomalaiset sanat ovat monitahoiset ja niihin oli kätketty jotain mikä ei avaudu nykyisin helposti, ei ainakaan nykyihmisille. Laulussa lauletaan Katjuusasta joka on joen rannalla sen korkeimmalla kohdalla. Muistiin kirjoittamaton tarina kertoo Aimon laulun vihjaavan joen rannalla olevan mikä??

http://www.yle.fi/player/player.jsp?nam ... %2F03017_8

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:14 
Jostain syystä en päässyt kuuntelemaan koko juttua. Kone huus vaan että lataa liittännäinen tai jotain. Olen sen ladannut...pärkkele.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:26 
Poissa

vaahtera kirjoitti:
Jostain syystä en päässyt kuuntelemaan koko juttua. Kone huus vaan että lataa liittännäinen tai jotain. Olen sen ladannut...pärkkele.

Ehkä täytyy se liittännäinen ladata uusiksi, tai sitten yrität mennä Ylen arkiston etusivun kautta ja testaat toimiiko muut lauluesitykset. Käytän firefoksia ja saan kaikki Ylen arkiston esitykset auki.

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:29 

Ehkä täytyy se liittännäinen ladata uusiksi, tai sitten yrität mennä Ylen arkiston etusivun kautta ja testaat toimiiko muut lauluesitykset. Käytän firefoksia ja saan kaikki Ylen arkiston esitykset auki.

Firefoxi mullakin, mutta kun tähän ladattiin uusiksi kaikki kovalevyn mentyä, niin olen taas ulkona kaikista.

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:32 
Poissa

vaahtera kirjoitti:
Firefoxi mullakin, mutta kun tähän ladattiin uusiksi kaikki kovalevyn mentyä, niin olen taas ulkona kaikista.

Lataa se liitännäinen ja samuta sitten selain ja aukaise uudestaan, jos auttaisi. Onhan sulla koneessa IE jota voit käyttää tässä tapauksessa.

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:32 
Joo ei anna jostain syystä ladata sitä uutta versiota. Olkoot....

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:34 

Lataa se liitännäinen ja samuta sitten selain ja aukaise uudestaan, jos auttaisi. Onhan sulla koneessa IE jota voit käyttää tässä tapauksessa.

Onhan mulla IE. no voisinhan mä sitäkin kokeilla. Ootas.....

Ilmoita tämä viesti

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]