salakapakka

Murjooko maailma? Murjo takaisin.
Tänään on 17.12.2018 08:05

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Alueen säännöt

Muista tekijänoikeudet! Jos lainaat otteita jonkun toisen runosta tai tarinasta, mainitse lähde. Tai ainakin, että teksti ei ole omaasi.

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Publikaanin rukous
ViestiLähetetty: 18.04.2009 10:07 
Poissa
kiertoliittymäterttu

Lähde tuntematon

Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että minulle karttuu ikää ja että jonakin päivänä olen vanha. Varjele minua puheliaisuudelta ja varsinkin siltä kohtalokkaalta luulolta, että minun täytyy sanoa mielipiteeni joka asiasta ja tilanteesta. Päästä minut taipumuksestani pyrkiä järjestämään kaikkien ihmisten asiat. Vapauta ajatukseni takertumasta loputtomiin yksityiskohtiin; anna minulle siivet päästäkseni nopeasti asiaan.

Opeta minulle armeliaisuutta, että kuuntelisin muiden valituksia ja auta minua kestämään ne kärsivällisesti. Mutta sinetöi huuleni, etten puhuisi omista vaivoistani, vaikka ne lisääntyvät ja niistä kertominen on vuosi vuodelta yhä hauskempaa. Auta minua oppimaan se suurenmoinen läksy, että minäkin saatan joskus erehtyä. Anna minun pysyä kohtalaisen hyvänä. Pyhimys en halua olla, sillä sellaisen kanssa on joskus vaikea elää, mutta hapan vanha ihminen on paholaisen ikävimpiä luomuksia.

Tee minusta ajattelevainen, vaan ei synkkä, avulias, mutta ei komenteleva. Niin suunnatonta viisautta kuin minun, on sääli olla käyttämättä viimeistä rahtua myöten, mutta Sinä tiedät, Herra, että kuitenkin tahtoisin pitää muutaman ystävän elämäni iltaan asti.

Ilmoita tämä viesti
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia